top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraSimona K.

Cuketový chléb

Léto je obdobím, kdy se Češi obvykle zdraví frází "Nechceš cuketu?" Ha ha. Ten vtip už má docela vousy, vím. Ale na každém šprochu... A pokud jste zase dostali cuketu a nevíte, co z ní ukuchtit, vstupte!


 

Předem upozorňuji na to, že recept na cuketový chleba je jedním z těch receptů typu "vraž tam trochu toho, špetku toho". Takže se budete muset trošku řídit intuicí. Poměry uvedené v receptu berte hodně orientačně. Já sama jsem nic nevážila, neodměřovala, prostě jen sypala, lila, míchala atp.

Na chleba si připravte:

  • půl velké cukety (vydlabané a oloupané)

  • mouku (chlebovou a obyč hladkou)

  • droždí

  • olej

  • mléko

  • sůl, pepř, sušené bylinky

  • slunečnicová semínka

  • strouhanku

  • 1-2 vejce

V malé misce jsem si v troše vlažného mléka s cukrem nechala vzejít kvásek z půl kostky droždí.


Cuketu jsem nastrouhala nahrubo a dala do velké mísy, kde jsem si smíchala s vejcem, "kořením" a kváskem. Střídavě jsem pak přidávala sypké a tekuté suroviny (poměrově to mohly být cca dva hrnky mouky půl na půl, půl hrnku mléka a čtvrt hrnku oleje). Vypracovala jsem konzistenčně o něco řidší chlebové těsto, do něhož jsem na závěr zapracovala slunečnicová semínka (asi čtvrt hrnku). Nechala jsem na teplém místě pod utěrkou chvíli kynout.


Troubu jsem rozpálila na nižší teplotu. Někde mezi 150 a 160 stupni. Nakynuté těsto jsem dala do olejem vymazané a strouhankou vysypané formy (srnčí hřbet) a vložila do trouby na střední rošt, pod který jsem ještě dala teplu odolnou mísu s vodou. A pekla jsem. Absolutně netuším, jak dlouho chleba v troubě byl. Je potřeba do něj píchnout špejli. Dejte pozor, ať ho vevnitř nemáte syrový. Mně se to napoprvé povedlo v tomto stavu vyndat a rozkrojit (viz foto) a ještě jsem ho dávala dopéct. Upečený chleba je dobré nechat vychladnout na mřížce a pak teprve jíst. Ale taky si nemůžu pomoct a běžně ho jím teplý. :D


A kdybyste nevěděli, co si na chleba namazat, přihazuji ještě superjednoduchou pomazánku. Stačí jen vzít pomazánkové máslo (pššt, říkali, že to prý není máslo), dát do něj lžíci krémového bílého jogurtu, najemno nastrouhanou goudu, sůl, pepř a podle chuti najemno pokrájenou jarní cibulku. Pak se to všechno zamíchá a to je vlastně vše. Místo cibulky můžete použít prolisovaný česnek (nemáš-li limetku, vraž tam citron). Za sebe můžu říct, že v kombinaci s cuketovým chlebem byla tahle pomazánka docela fajn a svěží.


Tak jo, končím s pokusem o to být vtipná. :D Každopádně, vyzkoušejte a dejte mi vědět, jak pečení dopadlo.




28 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page