top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraSimona K.

Zapečená máslová dýně

Tak nějak už mám ve zvyku do samých novot pouštět převážně na podzim. Asi proto, že na zahradě už se čas trávit nedá, ale i tak potřebuju utéct od povinností. Jednou z novinek pro mě byla i máslová dýně, na níž jsem měla spadeno už delší dobu.


 

Moje dosavadní zkušenosti s dýní se točily hlavně kolem dýně hokaido. Kolem ostatních druhů jsem vždy jen velmi nedůvěřivě procházela a sbírala odvahu jednu z nich vyzkoušet. Dneska jsem se nachomýtla právě k máslové dýni. Neváhala jsem vytáhnout z kapsy telefon a hned začít zjišťovat, co se s ní dá provést. No, a tak jsem ji zapekla.


Na čtyři porce zapečené máslové dýně si připravte:

  • máslovou dýni

  • 250 g žampionů

  • 1 balení sýru ricotta

  • strouhaný sýr ementálského typu

  • 1 středně velkou cibuli

  • 1 stroužek česneku

  • kousek uzeného boku

  • olej (olivový a slunečnicový)

  • sůl, pepř, sladká paprika, muškátový oříšek, drcený kmín, rozmarýn (nejlépe čerstvý)

  • slunečnicová semínka

Dýni rozpůlíme, vydlabeme semínka, potřeme olivovým olejem a pečeme v troubě předehřáté na 200 °C. Pečeme ji asi hodinu (do změknutí).


Mezitím si na pánvi orestujeme uzený bok pokrájený na kostičky, přidáme k němu cibuli a pak i pokrájené žampiony. Nejspíš bude potřeba přidat i trošku oleje. Osolíme, opepříme, přidáme muškátový oříšek, rozmačkaný česnek, snítku čerstvého rozmarýnu a chvilku dusíme pod pokličkou. Když jsou žampiony měkké, dochutíme ještě lžičkou červené papriky. Sundáme z plotny a necháme pochladnout. Když je směs vychladlá, vmícháme do ní ricottu a cca hrst až dvě strouhaného sýra.


Upečenou dýni vyndáme z trouby a necháme ji také zchladnout. Dužinu pak vydlabeme (vyškrábeme) a přimícháme k připravené houbové směsi. Tou pak naplníme vydlabané dýně, posypeme sýrem a dáme ještě na chvíli zapéct.


Při podávání můžeme posypat ořechy/restovanými slunečnicovými semínky. Hodí se na oběd, na večeři, prostě kdykoliv, kdy máte chuť na něco teplého do břicha. Ideální právě takhle na podzim.






75 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page